1 Eylül 2013 Pazar

Merhaba Arkadaşlar :)

Evet baya baya uzun bir aradan sonra bloga dönmeyi başardım.Aslında bir daha paylaşım yapmıcaktım hatta silmiştim blogumu :( Ama sonra farkettim ki tamam pek anlamamış olsamda ne çıkar can sıkıntısını atmak için değil miydi açma amacım:) Velhasıl kelam böyle işte...


 Açıp da size evde sıkıldığımda denediğim olumsuz olumlu pasta börek tariflerini anlatıyım istedim. Arada güzeller var denemenizi tavsiye ederim:) 
 İlk olarak geçenlerde denediğim kek kalıbında poğaçayı anlatmak istiyorum. İlk duyunca benimde garibime gitmişti. Nasıl olacağını kestirememiştim. İşte böyle bişi arkadaşlar ..
Bu bulduğum sayfadan aldım. Benim yaptığım daha şekilsiz olanı da atıcam inşallah :D

Arkadaşlar tarif o kadar basitime gitti ki aslında o yüzden yaptım diyebilirim.Çünkü normalde aşırı üşengecimdir :D Şekli falan hoş gözüküyor yani günlerinizde falan yaparsanız hayranlık şaşkınlık ifadeleri sizi musmutlu yapar :))Hemen tarifi vereyim çok laf ettin bee demeyin de sonra :) 

Kek kalıbında poğaça malzemeleri: 125 gr oda ısında tereyağı, 1 çay bardağı yoğurt, 1 çay bardağı süt, 1 paket kabartma tozu, 1 yumurta, 1 tatlı kaşığı tuz, 3,5 su bardağı un
İçi için: 50 gr sucuk, 2 sivri biber, 1 su bardağı kaşar peyniri rendesi

Kek kalıbında poğaça hazırlanışı: Hamur için sıvı malzemeleri karıştırma kabına alın. Kabartma tozu ve unu eleyerek yavaş yavaş ilave edin. Tuzunu da atarak çok sert olmayan bir hamur yoğurun. Hamuru 5-10 dakika dinlenirken biber ve sucukları olabildiğince küçük doğrayın. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp içine biber, sucuk ve kaşarlı malzemeyi koyup kapatın. Hazırlanan poğaçaları tepsi yerine kek kalıbına dizin. Üzerine sıvı yağ gezdirip, 175 derece önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin. 
Hemen yapmaya koyuldum ama evde sucuk kalmamış ben de beyaz peynir ve maydanozla denedim ve güzel oldu. Resimde soğan da var ama tarifte yok koyulsa pek farketmez diye düşünüyorum. Evet şimdi benim şekilsiz poğaçalarımı görmeye geldi :) Hiç kimse ben kadar beceriksiz olamayacağı kanaatindeyim o yüzden sakın korkup yapmamaya karar vermeyin :) 
İŞTE BUUUU!!!
Afiyet olsunnnn :****
Yorumlarınızı bekliyorum. Şekilsiz poğaçama puan istiyorum :D
Musmutlu günler..

4 yorum:

  1. Yeni rastladım sitenize, yemek sitesi gibi mi? :)

    Kafa Dergi ve Ters Düz sitelerime beklerim yorumlarınızla:)

    YanıtlaSil
  2. MERHABA YAPTIKLARINIZ ÇOK GÜZEL BANADA BEKLERİM TAKİBE ALDIM SİZİ

    YanıtlaSil
  3. Kek kalıbında ilk kez gördüm ama bayıldım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,
    Bloğunuz hayırlı olsun. Artık ben de takipçinizim. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil